torsdag 6 februari 2014

Pepp och motivation




Den har veckan har jag inte haft några problem att ta mig ut på promenader, men förra veckan hade jag verkligen en "trött-på-vintern-vill inte gå ut"-svacka. Hur som helst skadar det ju aldrig att få lite peppning som reportaget om uteträning i nya Amelia gav. Stod just det som jag tjatar om hela tiden att träna ute, i mitt fall raska promenader, ger energi och ro i själen bland annat.

Vår kropp behöver röra sig, den är inte gjord för den stillasittande livsstilen många av oss har idag, vi blir stela, får ont och blir trötta.Vad man gör för motion är mindre viktigt, så länge man gör något man trivs med. Såvida man inte tränar för något specifikt förstås, som ett tävlingslopp eller viktnedgång.

 Jag trivs ju inte bra på gym, men det är kanon att det finns för de som gillar det. Det går alldeles utmärkt att styrketräna hemma med gummiband, sin egen kroppsvikt och yoga, och nu har jag fått en bra rutin som jag håller i, det passar inte alla så klart. Alla är ju olika, huvudsaken vi rör oss regelbundet, för en stark kropp och en lugn själ!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar