måndag 24 februari 2014

Förändringens vindar

Jag står snart med fötterna utanför bebisbubblan, snart är det dags för inskolning på förskolan för Skruven och mer arbete för mig. Jag pendlar mellan att se framemot allt spännande som kommer med förändringen, till att känna panik och separationsångest och vilja vara kvar i bebisbubblan för alltid, konservera Skruven helt enkelt :).  Det får vara så, upp och ner, det är ok, jag är bara människa, är ingen tuff businesswoman. Det är ok att känna! Våren kommer bli både och, fantastisk och jobbig! Precis som livet är, det bjuder både på glädje och sorg, ibland mycket av något av det, ibland lagom.

4 kommentarer:

  1. Spännande! Jag tror det kommer bli skoj för er båda :)
    Tänk vad tiden går och jag har inte firat att skruven kom till er, skäms lite!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja det kommer säkert bli bra, inte jämt så klart. Men alla dagar är ju inte bra, ibland har man ju dåliga dagar. Tiden går så fort ja! Inte ska du skämmas, han har blivit firad så det räcker och blir över ;). Kram på dig!

    SvaraRadera