fredag 2 januari 2015

Känn harmonin ;)



God fortsättning på det nya året! Har inte gett några nyårslöften, har snarare mål. Att som sagt ta hand om mig själv på utsidan och insidan, bli starkare inifrån och ut och vara mer närvarande i nuet. Ta mig tid för motion, yoga och andra saker jag mår bra av. 

Inte så bra bild ovan, men försökte illustrera yogalivet i småbarnslivet. Att yogamattan rullas ut bland alla leksaker och att det går utmärkt att koppla bort stöket, jag blundar ju alltid när jag yogar :).

Skämt och sido; yogan för mig handlar ju om att vara i det som är, att landa i sig själv och ge kropp och själ lugn.

Jag blir frustrerad på stöket ibland, visst blir jag det och småbarnslivet är som sagt krävande! Ibland blir jag gaaaalen! Alla känslor är tillåtna, vilket många glömmer idag och bara visar upp en perfekt fasad. Vilket jag tror gör oss olyckliga och stressade. 

Men tycker samtidigt att det rätt lätt att vända frustrationen och känna tacksamhet, bara jag tar mig tid att stanna upp. Trodde ju det knappt för några år sen, att jag skulle få sitta här och vara mamma, till 2 stycken mirkael dessutom! Då känns ju stöket och kaoset på en gång mindre viktigt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar