torsdag 29 januari 2015

Baciller, frukt & grönt åsså lite choklad

Vi har inte vunnit över bacillerna än, jag trodde lite kaxigt att jag skulle klara mig, men tjii fick jag, är genomförkyld och tycker ju lite synd om mig själv. Det är dock mindre viktigt i sammanhanget, att Lillebror vinner över bacillerna är det allra viktigaste just nu! Håller tummar och tår att det vänder nu!

Vilket känsloregister ens barn öppnar alltså, kärleken och glädje framför allt, men också en del frustration och denna oron, otroligt starka känslor i en salig röra.

Iallafall så fortsätter jag göra juice och smoothies, även om det nu inte boostade immunförsvaret så är det ju aldrig fel med vitaminer, mineraler och antioxidanter som finns i grönsaker, frukt och bär, samt att det som sagt är gott! Så mycket godare, nyttigare och fräschare än sockrad juice och yoghurt! Var länge sen vi köpte såna produkter.

Jucie på spenat, lime, apelsin, ingefära, äpple och morot


Smoothie på frysta jordgubbar och hallon, chiafrön, banan och mjölk


Men jag äter ju trots allt socker, det var det där med balansen igen, nåt litet sött blir det ju varje dag. Idag var det en sån dag där själen behövde några rutor onyttig choklad. Hoppas på en friskare dag imorgon, håll tummarna för oss!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar