onsdag 13 november 2013

Handledsvärmare och reflektioner


Jag fick mina fina handledsvärmare för flera år sen då jag hade väldigt mycket värk handleder och händer.Det har jag tack och lov inte längre. Nu har jag dem endast för att de är otroligt sköna!

Fick värk av jobbet dessvärre. Behövde hitta en bra balans på hur mycket jag masserade (samt att tänka på arbetsställningen), vilket var svårt, för jag behövde ju få in pengar för att kunna ta ut en vettig lön. Det är ju mycket som försvinner efter avdrag av moms, skatt och sociala avgifter. Min kropp talade också om jag hade jobb som inte var bra, där jag inte trivdes, har jobbat mycket ute som inhyrd massör. Det tog ett bra tag innan jag lyssnade, men när jag väl gjorde det försvann värken.

Enda sättet för mig, för att kroppen ska orka är jobba med annat också, yoga, spabehandlingar och ha extra jobb. Det blir någon sådan kombo när Skruven börjar förskolan i vår. Det är ju bra för mig för mentalt också, att göra lite olika saker.

Självklart är styrketräningen viktig också, känns som jag fått in den som sagt rutinen nu, så det är bara att hålla i, det är ett måste!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar