söndag 6 april 2014

Att tackla motgångar

På senare tid har saker och ting inte riktigt gått min väg, det har inte blivit som jag tänkt mig. När det händer, självklart beroende på vad det gäller, behöver jag ofta tid att grotta ner mig, älta för att sedan ta nya tag, acceptera och hitta nya lösningar om det är det som behövs, för att släppa, gå vidare och resa mig.

Denna helg blev annorlunda än vad som var planerat. Det var ingen stor motgång, i jämförelse med andra viktigare och större saker, men jag blev besviken och ledsen och behövde vara det igår, för att se positivt på saken och känna tacksamhet för det som faktiskt blev. Min och min brors familj hade planerat en fjällsemester som vi såg framemot jättemycket. Jag och min familj fick vara med ett mysigt dygn, sen slog bacillerna till för min lilla älskling och vi valde att åka hem tidigare. Åh vad jag svor över dessa baciller, fast jag vet att det ingår i småföräldrarlivet. Skruven mår bättre nu tack och lov, nu återstår det att se om vi andra klarar oss, om inte är det bara att gilla läget och tycka synd om sig själv om det behövs ;).

Men vi fick iallafall lite semester, är tacksam för det som sagt, idag..

Bodde i en mysig stuga.
             Fick äntligen, äntligen en liten tur på längdskidorna, underbart, som jag längtat!
Myste i solen medans Skruven sov gott i vagnen. Yogade och stretchade lite, fikade och läste en tidning.
Mera mys i solen på en lugn After-Ski



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar