tisdag 8 april 2014

Bli dömd efter sitt utseende

Det här jag kommer skriva nu kommer kanske anses som ett I-landsproblem, jag är fullt medveten att det finns andra som blir mycket hårdare bedömda än mig utifrån hur de ser ut, var de har för ursprung och så vidare. Men det är något som har varit ett stort problem för mig. Jag är inte fri från fördomar jag heller ska jag tillägga, men jag försöker ha ett öppet sinne och bemöta andra människor som jag själv vill bli bemött, det vill säga, väl.

Jag har sedan jag föddes varit liten och späd och nu när jag är över 30 år, blir jag ibland tagen för att vara under 18 år, och ja det kommer jag säkert bli glad för om några år. Det är inte det som är det problemet heller egentligen, utan de som varit otrevliga genom åren och behandlat mig som jag är en liten flicka som är helt inkompetent och som man kan klappa på huvudet. Jag har blivit förolämpad av det, men problemet har varit att jag känt mig därefter när jag har fått dumma kommentarer, som en liten flicka som inte kan någonting. Det är någonting jag insett och får jobba på dagligen, att känna mig stor inombords, för utsidan är som den är. Det är mitt ansvar att må bra med mig själv, jag är inget offer, och som sagt ha ett öppet sinne själv, dumma kommentarer kommer jag fortsätta få, gäller att inte ta åt sig och ha det som drivkraft att jag kan!








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar