tisdag 10 mars 2015

Perfekta föräldrar!

Nej de titlarna har inte mannen och jag. Vi är bara människor med fel och brister, men vi är bra nog! Vi gör det bästa vi kan, ibland blir det bra, andra gånger fel. Men försöker lära oss av misstagen. 

Föräldraskap är verkligen personlig utveckling! Jag hade en massa föreställning hur jag skulle vara som förälder innan jag fick barn och även när Lillskruven var bebis, men nu när han är drygt 2 år och med ett barn till så inser jag att man hela tiden utvecklas som förälder! Gäller att göra det bästa en kan, i olika situationer.

Veckan började med sjukstuga och med det sömnbrist för mig. Var inte den mest tålmodiga människan igår. Gjorde mitt bästa att ta hand om vår sjukling på bästa sätt, men kände mig trött och energilös, en sån där dag jag kände för att ligga i soffan hela dagen. Men det går ju inte med två små. 

Jag känner en stor ödmjukhet och tacksamhet över att få blivit förälder och det värsta som finns är när ens barn inte mår bra. Men igår kväll var det otroligt skönt att få lämna över till mannen en stund och jobba några timmar. Energin återvände och jag kände mig redo för en till stökig natt när jag kom in från mottagningen igen.



Men natten inatt gick bättre och det har varit friskare tag i dag, så idag har energin varit bättre för alla inblandade! Hoppas på att det räcker med en sjukling denna vecka! Men har inte så stora förhoppningar om det, men just nu är det ju lugnt. Så njuter av det! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar