tisdag 30 december 2014

Tanka ljus

Det är ju lätt att känna sig trött så här års, när det är så mörkt hela tiden. 

Jag äter alltid d-vitamintillskott på vintern, inbillar mig att det gör mig lite piggare. Annars tror jag ju på att god sömn, motion, bra kost, avslappning samt att tanka ljus (och lite kaffe!) är a och o för energinivån, oavsett årstid. 

Men det funkar inte riktigt i praktiken just nu, med två små älsklingar i huset. Framför allt sömnen är ju upphackad, och det är som det är, bara att gilla läget och försöka ta sig tid för de andra delarna. Allt som hinns med är bra!

Har som ambition att tanka ljus varje dag, ibland blir det ju inte så av olika anledningar. Idag hade det börjat skymma innan jag och småkillarna var i fas och kunde komma utanför dörren. Men vi fick iallafall lite dagsljus och fick njuta av en fantastisk solnedgång!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar