tisdag 16 december 2014

Den fantastiska andningen!

Ja det var länge sen sist!

Snart går året mot sitt slut och det blev helt annorlunda, än jag någonsin kunde ana den 1:a januari 2014.

Tanken var ju att lämna föräldraledigheten på riktigt för att komma igång med företaget och mitt extrajobbande. Det såg jag ju framemot, samtidigt som det kändes sorgligt att lämna bebisbubblan. Aldrig trodde jag att jag snart skulle vara tillbaka i bebisbubblan, att jag skulle få privilegiumet att bli mamma igen! Känner en otrolig tacksamhet över detta!

Den nya vardagen som kom med lillebror är fantastisk och underbar, men också stundtals krävande. Det är fullt ös med en bebis, att jaga efter en busig tvååring, inte alltid kunna äta i lugn och ro och ha störd nattsömn bland annat. Det sätter sina spår i kroppen, ibland får jag lite stressmage. Hade känningar igår. Provade diverse saker för att lindra, men inget hjälpte, det malde och var oroligt i magen.

Fick dock lite flyt en stund på eftermiddagen, då de båda små älsklingarna somnade samtidigt.

Jag tog tillfälet i akt och rullade ut yogamattan, tände ljus, satte på lugn musik och djupandades i nästan 10 minuter och hann även med några minuter med yogaövningar innan någon vaknade.

Vilken otrolig skillnad det blev i magen, mådde så mycket bättre på en gång. Så häftigt! Djupandning och yoga är verkligen fantastiska verktyg att ta till för att få inre lugn! Ett bra tips nu i jultider när många upplever mycket stress! Det behöver inte vara mer tidskrävande än 10-15 minuter.

Mitt armband som jag köpte av en yogakollega, för påminna mig själv att jag ska ta mig den tiden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar