söndag 21 december 2014

Projekt kropp 2015




Jag hoppas främst på att min kropp fortsätter att vara frisk, men också att jag ska få upp styrka efter graviditet och kejsarsnitt, samt få en bättre hållning. Nu har kroppen återhämtat sig så pass att jag kan träna lite försiktigt, kan gå raska promenader och göra styrkeövningar för bål och bäcken.


Men ska ta mig iväg gå på behandling också, få bäckenhet och ryggen kollad, det känns som jag är lite sned och vind.

Måste ju ha styrka för att ta hand om mina barn som har sin fars gener storleksmässigt, inte som mig som är liten och späd.

Sen vill jag börja arbeta hemma några timmar i veckan i vinter och då behövs också en stark kropp för att orka göra behandlingar.

 Gäller att prioritera tiden rätt, att jag TAR mig tid för att ta hand om själv, som jag skrev om andningen och yogan förra inlägget. För då mår jag bättre med mig och blir automatiskt en trevligare medmänniska/mamma/fru/vän.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar