onsdag 11 december 2013

Omprogrammera hjärnan för att slippa oro

Häromkvällen kröp jag ner i sängen och tittade på Sommarpratarna i Svt-play. Hade hört 3 av 5 av sommarvärdarnas program i radion, riktigt bra var de, berörde mig starkt! Martha Ehlins sommarprat gjorde ju att jag tog ställning till att skriva upp mig som organdonator till exempel. Det var mycket spännande samtal som dök upp i teveprogrammet iallafall, om överlevnad, stress, mental träning och mycket mer. Jag var så lyrisk efteråt att jag hade svårt att somna, ha, ha! 

En sak som kom upp var att det förmodligen kommer forskas fram i framtiden en nervcell i hjärnan som kommer kunna stänga av oro. Skulle vara perfekt för mig, jag tänker ju alldeles för mycket allt för ofta, oroar mig i onödan och det tar en massa energi och fokus på fel saker. Väldigt sällan blir det jag oroar mig för verklighet. Men innan det tas fram, så får jag ägna mig åt att andas djupt, yoga samt  utöva vanlig hederlig mental träning, som är minst lika viktig som den fysiska träningen! Utmana mig själv, tänka positivt och se möjligheter, samt ta lärdom av misstagen är saker jag måste jobba på dagligen.

Bild från sommardagen när jag lyssnade på Marthas program, som blev ett fint sommarminne och ett långt inlägg här :)











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar