lördag 19 oktober 2013

Fredagsmys baksmälla


Jag älskar fredagar, fast jag tidigare alltid jobbat mycket helger, så har fredagar alltid känts speciella och fredagsmyset varit heligt. Maten blir onyttigare på fredagar, äter en massa smågodis och andra snacks. Jag älskar ju mat och att äta, men det blir fel. Mår riktigt dåligt sen, som om jag druckit en massa alkohol och blir bakfull, plus att jag får halsbränna som sedan sitter i resten av helgen. Det är fysiskt alltså, har aldrig dåligt samvete eller så, att jag ätit för många kalorier, sådant bryr jag mig inte om. 

Måste börja tänka mig för, det är inte värt det att må dåligt en hel helg sen, jag gillar ju inte ens smågodis. Har ju faktiskt en överenskommelse med mig själv, som jag bevisligen glömmer bort ibland, att om jag ska äta onyttigt, så ska jag vara sugen på det, inte äta för ätandets skull. Nya tag, nästa fredag, äta sådant jag mår bra av och ha bättre balans med det onyttiga... ;).

Brukar vara betydligt mer snacks än så här..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar