torsdag 4 april 2013

Stoppa katastroftankarna!

Jag är otroligt bra på en sak, att stressa upp mig själv och oroa mig i onödan! Saker och ting blir större än vad det är, och i mina tankar är katastofen nära.

Våra tankar och känslor påverkar kroppen fysiskt och kan tex ge spända muskler som följd. I yogan menar man att man kan kontrollera dessa tankar och känslor genom att andas långa djupa andetag med magen. Och det hjälper faktiskt, det går inte vara stressad och andas djupt.

Tänk på det nästa gång du känner dig stressad , hur andas du? Är andningen ytlig och är uppe i bröstkorgen i stället för nere i magen? Pröva att ta några djupa andetag och se vad som händer.

Jag läste även nånstans att man skulle tänka på ett stopptecken när tankarna far iväg, att stopp nu, hur logiskt är det jag tänker egentligen?

Det gäller att hitta sina knep! Det är inlägget blir en påminnelse till mig själv att tänka på hur jag andas! För jag vill bli bra på att INTE oroa mig i onödan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar