onsdag 17 april 2013

Att prioritera!

Det råder perfektionshets i samhället idag, man ska ha ett perfekt hem, jobb, kropp, perfekta relationer och en perfekt fritid med en massa roliga aktiviteter, och jag tror det skapar en massa stress! För INGEN hinner allt det där! Istället får man prioritera, vad är viktigast? Och inse att det är ok att bara vara människa, med fel och brister, att man duger ändå! Är det nånting jag vill lära min son, så är det just det!

Jag älskar mitt hus och min trädgård, men det är ofta inte så mycket ordning varken inne eller ute. Men det gör ingenting, jag prioriterar annat. Särskilt nu, sen Lilleman kom och hans behov går före mina. Så när han sover, så försöker jag i första hand vila, kanske träna lite styrketräning eller yoga, hushållsarbete kommer i andra hand. Självklart, så får det inte se ut hur som helst, men lite damm och oreda gör ingenting. I Relaxen vill jag däremot ha mer ordning, men det är inte riktigt samma sak, för det är min arbetsplats.

Min underbara, men vildvuxna trädgård!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar