måndag 13 januari 2014

Om ryggont

Råkade fastna framför teven och Efter tio i förmiddags där man bland diskuterade om ryggont. Det var bland annat en ryggkirurg som även var terapeut i den medicinska yoga och verkligen förespråkade den vid ryggont. Det gjorde mig väldigt glad att höra eftersom jag ju är instruktör i medicinska yogan och utövar den mycket själv och tycker ju att den är fantastiskt för kropp och själ! 

Har inte hunnit arbetat och instruerat den så mycket än, eftersom graviditet och föräldraledighet har kommit emellan, men det hoppas jag det blir ändring på det framöver!

Vi är alla olika individer och det finns givetvis olika grader på hur ont man har i ryggen och varför vi får ont i ryggen.

Men min uppfattning är det att det ofta behövs en kombination tex, massage, yoga, stretching, träning/sjukgymnastik och naprapati/kiropraktik för att bli bra. Det gäller att prova sig fram och ha en stor dos tålamod, det tar ofta ett bra tag att bli bättre.

Det fick jag erfara när jag hade ont i mina handleder och armar. Och ja,  känner ju av ryggen jag med, och gör saker i förebyggande syfte för att den ska må bra som yoga, träna styrka och få massage/naprapati bland annat.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar