torsdag 18 juli 2013

En av livets fantastiska stunder

Igår låg jag och Lillskruven ute på en filt i skuggan, lyssnade på Sommar i P1 med Martha Ehlin som överlevt cancer tack vare organtransplantation. Så fantastisk livsberättelse om att överleva och livsglädje! Martha spelade låten Alive med Pod och jag fylldes av sån glädje. Bara var i stunden, kollade upp på himlen, på trädgården och in i ögonen på min andra stora kärlek i livet, han som tillslut kom, vilket inte var en självklarhet för oss.




Mina somrar brukar bestå av mycket jobb, i min bransch är det dock lågsäsong. Jag jobbar lite med företaget, men utöver det brukar jag sommarjobba också . Jag har ju ingen betald semester, så för att kunna vara ledig några veckor, så måste jag ha en buffert. Är så glad att bara få vara denna sommar, jobba några timmar i veckan för att det är kul, men mest kunna ta vara på tiden med min son. Visst är det ett heltidsjobb också, visst blir jag trött, men även om om vi haft en dålig dag/natt, så är jag alltid tacksam för han är här.

Efter att ha lyssnat på programmet, så bestämde jag mig oxå för att bli organdonator om nåt skulle hända mig och mina organ kan hjälpa nån annan att leva vidare. 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar