fredag 12 juli 2013

Ät och njut!

Jag älskar att fika, och gör det utan dåligt samvete. Mat är till för att njutas av, och jag kan njuta lika mycket av grönsaker som onyttiga saker. Tror på att äta allt, i lagom mängd. Det funkar bra för mig, det inte sagt att det gör det för alla. Men jag tycker det är synd att många får dåligt samvete när de äter.

Sommar i Dalarna innebär att det finns en massa mysiga sommarfik lite här och var. I dag tog vi oss en tur till Nusnäs. Var en av de godaste fikastunder jag varit med om. Mörkt surdegsbröd med brie och sen den här kakan, herregud säger jag bara! Vanlig chokladkaka, med vit chokladtopping och nötter. Var i himlen ett tag där :). Den var dock mäktig ,så orkade inte äta upp allt, ville inte lämna stunden illamåendes.




Lillhjärtat hade det mysigt i vagnen, medans jag och mormor njöt av fikat ;)

2 kommentarer:

  1. Åhh vad gott det lät! Jag får inte heller dåligt samvete av det jag äter och det känns så skönt :-) för tänk att må dåligt av njutfyllda saker :/

    SvaraRadera
  2. lillgrabben kan verkligen njuta han,härligt

    SvaraRadera