måndag 29 juli 2013

Att det ska vara så svårt

Jag behöver ju röra på mig för att må bra. Jag är beroende av promenader och yoga, men har svårare att få till styrketräning. Får till några övningar några gånger i veckan, men behöver träna mer och oftare för att ryggen och bäckenet ska må bra. Har ju alltid valt tunga jobb där jag arbetar med kroppen, fast jag är kort och späd. Och nu har jag fått min älskade son, som har sin pappas gener, lång och grov. Så jag behöver har styrka i framför allt bålen för att orka bära och lyfta honom, utan att få ont. Sen behöver jag ju vara stark när jag börjar jobba mer igen.


Är glad och tacksam över att kroppen ändå har läkt ihop så pass bra efter kejsarsnittet. När jag fick börja röra mig som vanligt igen, så var jag så otroligt svag. Kunde inte göra en armhävning ens på knäa, hade ingen styrka alls i magmusklerna. Nu kan jag göra ganska många när jag står på tå. Ska göra ett ärligt försök nu framöver och träna mer, det behövs! Det är ju måndag idag, så idag kan jag börja ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar