torsdag 16 maj 2013

Är du hälsosam?

Att vara hälsosam för mig, handlar inte om vad det står på vågen, hur mycket muskler jag har eller hur fort jag springer på x antal kilometer. För mig handlar det om att lyssna på min kropp, vad den behöver för att må bra. 

Jag behöver röra på mig, promenader, yoga och styrketräning, jag blir piggare, gladare och mindre stel då. Jag mår bra av mycket frukt och grönt, att inte äta rött kött varje dag och äta mycket fullkorn. Sen äter jag säkert för mycket socker, och skräpmat slinker det också mer ibland. Men det gör inget, på det stora hela så har jag en helt ok kosthållning. Men det var skitsamma, det var inte dit jag ville komma. Hur jag rör mig och äter passar inte alla, det jag vill förmedla är den mentala biten. Att vara hälsosam till störst del ska handla om att vara snäll mot sig själv, och acceptera sig själv och lyssna på sin kropp. Vad den behöver för att må bra. Jag försöker med det varje dag, ibland går det mindre bra. Men vet du, det går alltid att börja om!



2 kommentarer:

  1. vet du linda,det där halsbandet skulle alla bära,kram

    SvaraRadera
  2. Ja, har fått det av din dotter. Hon är klok hon! Kram♥

    SvaraRadera