tisdag 16 juni 2015

Motivation att träna kropp och själ

När jag var liten så avskydde jag skolidrotten som pesten och tror inte jag skulle gilla den så värst mycket idag heller, om den var upplagd på samma sätt. 

Det handlade mycket om tävling, resultat och lagsport, vilket inte är något fel på något vis om man gillar det. Men det är synd att jag och många andra som inte är tävlingsmänniskor, inte blev motiverade att röra oss, det som kropp och själ verkligen behöver för att må bra!

Men som tur var blev jag ju vuxen och hittade den motivationen och glädjen själv. Jag är fortfarande ingen tävlingsmänniska, jaga tider och mäta saker är inte min grej, utan jag rör på mig för resultat som man inte riktigt kan ta på, för välmåendet och energin det ger.

Det är sådan otrolig skillnad på min energinivå idag mot igår samma tid, då kände jag mig helt sänkt, irriterad, stel och allmänt orkeslös! 

Idag är jag så otroligt mycket piggare för att jag har rört på mig; en promenad på förmiddagen, lite styrketräning och yoga/meditation. Träning på både in och utsidan! 

Jag gör inte så många övningar, varken med styrkan eller yogan, men ändå blir det sån sjuk skillnad, är inte alls lika stel nu och har mer ro i kroppen.

Några minuter djupandning/yoga/meditation ute i solen medans Lillebror tog en tupplur, underbart!
Det är inte alltid lätt att få till tiden, gäller att sänka kraven, allt som blir är ju bra och gör skillnad på måendet!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar