tisdag 2 juni 2015

Chocolate moments

Förra veckan svischade förbi som veckorna oftast tenderar att göra och jag har inte alls prioriterat att skriva här.

Det är ju som alltid full fart med de små och jag har haft en del jobb. Det har varit mycket förfrågningar senaste tiden, vilket är jättekul och det känner jag mig väldigt tacksam för! Hinner inte med allt som jag skulle vilja, men försöker hitta en balans som känns bra just nu, när Lillebror fortfarande är så liten. Barnen är ju bara små en gång!

Även om det är fullt upp är ju mitt mål att det inte ska kännas stressigt, vilket inte alltid funkar så bra i praktiken ;). Men målet är att jag varje dag ska stanna upp och njuta av de små ögonblicken där tiden står still, de små guldkornen varje dag, där jag är fullt närvarande. Såg ett bra ord för dessa ögonblicken förra veckan; Chocolate moments. Tycker det är ett strålande ord! För mig står ju choklad för njutning och lycka för själen!

Här är några exempel på mina Chocolate moments förra veckan; 



Stannade upp och insöp alla vackra blommor i trädgården när jag var ute med barnen,

Lunch på det bästa matstället i hela världen: vår altan! Ger ro i själen att få sitta där en stund, hinns ju inte med allt för ofta nuförtiden. Men lycka när jag får tillfälle!
Jobb på mottagningen när jag hamnade i ett bra flow,
Självklart också var ett chocolate moment när jag faktiskt intog en bit choklad till kaffet eller kvällstet. En bit mörk choklad är min vardagslyx varje dag.

Plus alla små fina stunder med familjen som jag har i mitt mentala fotoalbum.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar