tisdag 19 maj 2015

Mindfulness i vardagen

I söndags kväll tog jag mig tid för ett helt yogapass, äntligen, det har blivit bortprioriterat. Men det är bra när det väl blir av!

Yogan finns visserligen med hela tiden, det som yogan står för för mig. Att stanna upp, ta några djupa andetag, känna in och acceptera det som är, att ha stunder av närvaro, mindfulness. När jag till exempel myser med barnen, känner solen i ansiktet, tar mig tid att lyssna på vindspelet på altanen eller bara gilla läget när jag hamnar i en kassakö.

 Jag har mycket tankar som snurrar och var ganska förvirrad och disträ innan jag blev förälder, kan ju säga att det är tusen gånger värre nu, ha, ha! Mycket att hålla reda på och sömnbrist på det.

 Men jobbar på att vara mer här och nu och acceptera det som är, tror att det är nyckeln för att känna mindre stress!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar