onsdag 20 maj 2015

Efter solsken kommer regn. .

Eller tvärtom. Vädret har onekligen varit varierat idag och även mitt humör.

Jag och maken bjöds på en riktigt bra sovnatt av kidsen, men trots det var jag lite halvsur, seg och energilös i förmiddags. Fick kanske för mycket sömn ;).

Gick iallafall här inne och muttrade för mig själv över den dåliga våren, att jag inte hade lust att göra nåt och att det började regna när vi skulle ta oss ut på promenad, så typiskt!!! Men sen tänkte jag om lite, skulle jag slösa bort dagen på att vara grinig, eller skärpa till mig och göra något åt humöret? Valde det sistnämnda.

Jag har ju faktiskt ett jättebra regnställ och regnskydd på barnvagnen, vad var problemet liksom? Bara att ta sig ut.

"Det finns inget dåligt väder bara dåliga kläder" tänkte jag lite lagom hurtigt. Och det hjälpte faktiskt att vara lite hurtig, promenaden innehöll både strålande sol och en störtskur, men jag var en gladare människa när jag kom in! Promenader/motion är verkligen bra humörhöjare i kombo med ändrad inställning! Vi har ändå valet att styra, till viss del så klart, hur vi mår!

Ibland kan man givetvis inte skärpa till sig och ändra inställning när livet bjuder på stora prövningar, som sjukdomar eller annat. Men när det gäller skitsaker som retar en och allmänna I-landsproblem i vardagen, går det ju faktiskt att ta sig i kragen och byta energinivå!

Hoppas att din dag varit bra hittills!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar