lördag 9 maj 2015

Att vara snäll mot sig själv

Jag brinner och andas ju för friskvården, jag vill inspirera människor till att vara snälla mot sig själva, unna sig tid för sådant som ger välmående, avslappning och ny energi. Som att gå på massage, motion, ta sig tid för yoga eller annat som man mår bra av och ger återhämtning i den ofta så stressiga vardagen.

Den mentala träningen är ju också viktig. Jag vet inte hur det är för dig så klart, men min värsta kritiker är jag själv. Det är lätt att lyssna på den kritiken om jag är i obalans och inte jobbar med mig själv. Utmana mig själv till exempel, men också förstå och acceptera mig själv som jag är.

 Har de senaste åren snubblat över något som kallas högkänslighet, ett personlighetsdrag som jag tycker stämmer bra in på mig, har fått många aha-upplevelser och kan förstå mig själv bättre.

Beställde en bok här i veckan om just det som jag hoppas kan ge lite bra tips hur jag kan jobba vidare med mig själv, samt en som handlar om hur man kan minska stress och oro, samt vara mer närvarande i nuet. Medveten närvaro är ju någonting jag får i yogan, men som jag helt klart behöver bli bättre på!

Gillar att läsa självhjälpsböcker mellan varven, ger nya infallsvinklar och inspiration! Får läsa några rader och ta in lite i taget, finns ju inte så mycket tid och ork att läsa. Men det är bra det och andra sidan, att reflektera över det jag läser, än att sträckläsa och ingenting fastnar.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar