måndag 23 februari 2015

Sluta jämföra dig med andra!

Den uppmaningen är till mig själv och till dig som läser om du också har den ovanan. Jag vill inspireras av andra och det gör jag också. Men vissa stunder och situationer jämför jag, känner avundsjuka och förminskar mig själv, det är så dumt!  Inget blir ju bättre av det, jag blir inte bättre, mår bara dåligt! Ingen människa är perfekt, alla har ju sitt att kämpa med.

Jag har slarvat en del med yogan det senaste veckorna, har prioriterat styrketräningen. Känns som jag kommit in i en ok rutin, börjar känna mig lite starkare i kroppen, vilket är kanon! 

Men jag behöver yogan också, dels för att mjuka upp kroppen, men också för att landa när tankarna och känslorna far iväg, Idag tog jag mig tid för det, hann även med några minuters meditation. Det kändes riktigt bra, fick perspektiv på saker och ting. Bra start på veckan! 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar