fredag 20 februari 2015

Mental träning så här på fredagen!

Vaknade utan särskilt bra tålamod efter att det känts som jag blivit väckt ungefär 73 gånger i natt. De små Älsklingarna turades om, och när de väl sovit sött så har katten väckt mig stället.

Men vi har haft mycket värre nätter än så, och har fått ganska många timmars sömn allt som allt, bara osammanhängande.

Det handlar ju om inställning, det är jag som bestämmer hur mitt humör ska vara. Ibland är jag dock inte i balans för att vända på det, utan blir sur på mannen eller barnen istället.

Men idag lyckades jag dock vända humöret efter en dusch och några koppar kaffe. Var även ute och rastade oss på förmiddagen, den sega mamman och 2-åringen med spring i benen (Lillebror somnade i vagnen), så nu är energinivån ok!

Lyckades även med att radera flera inlägg här på bloggen på förmiddagen när jag inte var riktigt närvarande och satt och flippade med mobilen. (Lärdom nummer 2 idag, att jag ska vara närvarande!) En världslig sak, men sånt som jag kan bli frustrerad över. Lyckades dock att inte bli det!

Så bjuder på bilder från förra inlägget som jag bland annat råkade radera, för bilderna är kvar iallafall.

Sammanfattar de bästa med veckan; många goda fikastunder, fast tisdagen var bäst med nutella-semlan! Halleluja-moment var det!



Sen har det varit många mysstunder med barnen och några timmars roligt och energigivande arbete på mottagningen.





Trevlig helg!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar