onsdag 11 februari 2015

Det här med chiapuddning

Jag äter lite olika frukostar, beroende på hur mycket tid jag har och hur trött jag är. Är jag seg, så är jag mindre hungrig. Äter alltid 2 knäckebröd-mackor, men bara det räcker inte. Ibland blir det en ost-omelett, andra gånger havregrynsgröt med kanel och banan. Yoghurt med musli står jag mig inte länge på, så vill ha något bättre alternativ.

Har provat chiapuddning, chiafröna ska ju vara så nyttiga med mycket Omega-3 och protein, men har ärligt talat tyckt att det varit blä! Men gjorde en igår, som fick stå i kylen över natten.

Den blev riktigt lyckad, god och mättande, den gick hem hos Lillskruven också. Då är det ett gott betyg! Blandade fröna i ett glas med kvarg, lite flytande honung, hallon och blåbär.





Jag ser till att få mig mycket Omega-3 för att det ska vara inflammationshämmande, äter en del avokado och lax men även kapslar. Började äta kapslar för några år sen, när jag hade ont i kroppen och läste att Omegan kunde hjälpa, tycke att det blev bättre där och då.

Nu äter jag det dock mest för det ska vara bra för hjärnan och hjärtat och jag har hjärn- och hjärtsjukdomar på nära håll. 

(Har även läst och hört att socker och stärkelse ger inflammation, jag tycker dock att livet utan skulle kännas allt för tråkigt, men visst kan jag minska ner på det mer!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar