fredag 15 maj 2015

Inte perfekt, bara människa

Läste några bra rader i en av böckerna jag läser just nu; Lär dig leva, som är något av min livsfilosofi som jag strävar att leva efter:

" I stället för att sträva efter att vara perfekt, borde du sträva efter att må så bra som möjligt och vara så tillfreds med dig själv som du bara kan , i en värld som varken är rättvis eller perfekt. Genom att dra ner våra förväntningar, vara mer realistiska och vara mer nöjda med det vi redan har, får vi ett mer fridfullt liv. Ju mer realistiska förväntningar vi har desto större chans är det att vi blir nöjda och tycker att vi är bra som vi är"

Jag gör en massa misstag, ibland lär jag mig av dem, ibland gör jag om dem om och om igen. Är inte perfekt nånstans, mitt hem och min trädgård visar hur jag är som person; ganska rörig! Jag blir ofta irriterad, otålig och energilös för att nästa sekund ha massa energi, känna tacksamhet och lycka. Jag gör så gott jag kan och det tror jag du gör med! Vi är ok som vi är, faktiskt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar